7 Mayıs 2014 Çarşamba

PASTANE USULÜ TUZLU KURABİYE...

Merhaba bugün size çay saatleriniz için çok güzel bir tuzlu kurabiye tarifim var. Bu tarifi sevgili Sahrap Soysal' da görüp not almıştım. Geçe gün annemin kurs arkadaşları için denedim. Herkes tarafından çok beğenildi. Bakalım sizler beğenecek misiniz?
Malzemelerimiz:
125 gr. margarin veya tereyağı(oda sıcaklığında yumuşamış olacak)
2 yemek kaşığı toz şeker
yarım su bardağı süt
1 paket kabartma tozu
4 su bardağı un
1 su bardağından 1 parmak az sıvı yağ
2 çay kaşığı tuz

Üzeri için:
1 adet yumurta sarısı
susam veya çörek otu 

Hazırlanışı:
Un hariç bütün malzemeleri yoğurma kabımıza alıyoruz karıştırıyoruz. 
Unu da ilave edip kulak memesi yumuşaklığında güzelce yoğuruyoruz.
Hafif nemli bezle örtüyoruz. Yaklaşık 20 dakika kadar dinlendiriyoruz.
Hamuru merdane yardımıyla tezgahımızda  yarım santim kalınlığında açıyoruz.
Çay bardağının ağız kısmıyla şekillendiriyoruz.
Pişirme kağıdı serdiğimiz yada yağladığımız tepsiye diziyoruz.
Üzerine yumurta sarısı sürüyoruz.
Susam veya çörek otu serpiyoruz.
180 derece ayarladığımız fırınımızda üstleri kızarana kadar pişiriyoruz.

Afiyet olsun. Sevgiler..

4 yorum:

  1. tam çaylık, eline sağlık.

    YanıtlaSil
  2. bir ara bende çok yapardım üzerine kırmızı biber serperdim çok güzel olur harika lezzet olmuş eline sağlık canım

    YanıtlaSil
  3. Ellerıne saglık cok guzel olmuşlar.

    YanıtlaSil
  4. Tarifler sizden çaylar bizden ellerinize sağlık teşekkür ederiz.

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...