22 Mayıs 2012 Salı

PATLICANLI BÖREK...

    Merhaba, geçen günkü postum da bahsetmiştim kuzenimin eşi İlkay bizi beş çayına davet etmişti diye. Kız kardeşim Yıldız ve Kuzenim Birsen'le gittik. Sevgili İlkay bizim için çok güzel şeyler hazırlamıştı. Hoş sohbet eşliğinde çaylarımızla beraber afiyetle yedik... Bu börek de o lezzetlerden  biri.. O akşamın en sevileni bu olduğu için, ilk önce bunu sizinle paylaşmak istedim.. Benim gibi patlıcan sevenlerin çok beğeneceği bir lezzet emin olabilirsiniz.


Malzemelerimiz:
5 adet yufka
5 adet patlıcan
2 adet orta boy soğan
1 yemek kaşığı salça
1 çay kaşığı karabiber
4 yemek kaşığı sıvı yağ
1 adet yumurta(sarısını üstüne süreceğiz)
tuz
Üzeri için çörek otu.


Yufkanın içine sürmek için:
1 çay bardağı sıvı yağ
yarım çay bardağı süt
3 yemek kaşığı yoğurt
yumurtanın beyazı
Hepsini güzelce çırpıyoruz.

Hazırlanışı:

  • İlk önce kabuğunu soyduğumuz patlıcanlarımızı rendenin büyük tarafı ile rendeliyoruz.
  • 4 yemek kaşığı sıvı yağ ve salça ile bir tavada kavuruyoruz..
  • Tuzunu ve karabiberini koyup soğumaya bırakıyoruz.
  • Yufkamızı ilk önce dörde sonra ikiye bölüyoruz.
  • İçine hazırladığımız sıvı karışımı fırçayla güzelce sürüyoruz.
  • Daha sonra hazırladığımız patlıcanlı harçtan koyup, istediğimiz şekilde sarıyoruz.
  • İçine sevgimizi katmayı unutmuyoruz.
  • Pişirme kağıdı serdiğimiz yada yağladığımız tepsimize diziyoruz.
  • Üzerine yumurta sarısı sürüp,çörek otu serpiyoruz.
  • Önceden 180 derecede hazırladığımız fırınımızda üzeri kızarana kadar pişiriyoruz.


Afiyet olsun. Sevgiler...

13 yorum:

  1. patlıcanlı böreği çoook severim...
    çok lezzetli olur...
    mis gibi valla...
    kokusu buralara geldi...
    ellerine sağlık canım...
    kocaman sevgiler...

    YanıtlaSil
  2. Benım annemde patlıcanlı brek çok yapar.Çok önceleri biz bunu etli börek sanırdık ve afiyetle yerdık:)Yapanın ellerine saglık canım.

    YanıtlaSil
  3. oooo çok severım patlıcanlı börek ve poğaçaları, afiyetler olsun size..

    YanıtlaSil
  4. Ellerine saglik hic yemedim patlicanli boregi eminim cok nefis olmustur denemek gerekli sizlere afuyet seker olsun arkadasim sevgiler:))

    YanıtlaSil
  5. patlıcanın ne kadar çok tarifi var ,nereye girse lezzet getiriyor harika olmuş ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  6. ellerine sağlık canım bende çok seviyorum patlıcanın börekle uyumunu süper görünüyor afiyetler olsun...

    YanıtlaSil
  7. PATLICAN HANGİ YEMEĞİN İÇİNE GİRSE GÜZELLEŞTİRİYOR,ELLERİNE SAĞLIK..

    YanıtlaSil
  8. patlıcanda her şeye yakışıyor canım...
    ben de çok severim. Görüntü çok güzel. Ben börek içine koyarken sadece soğanla ya da sade kavuruyorum öyle de çok lezzetli oluyor. İç harcınızda farklı bunuda mutlaka deneyeceğim. mutlaka çok lezzetli olmuştur, öyle görünüyor.
    Kolay gelsin...

    YanıtlaSil
  9. ellerine sağlık canım kokusu bana geldi
    :)

    YanıtlaSil
  10. Patlıcanlı börek, bayılırım.Ama kıymada eklerdim, böylesi sanki daha da lezzetli.hEMEN YAPACAĞIM,ELİNİZE SAĞLIK.

    YanıtlaSil
  11. bende çok severim yazın daha da güzel olur özellikle yaparım...ama hiç rendeleyerek denemedik değişik bir fikir...paylaşım için teşekkürler...sevgiler

    YanıtlaSil
  12. Hiç yapmadığım ama gittiğim yerlerde zevkle yediğim bir börek. Patlıcanın yufkayla birleşince böyle bir lezzete bürüneceğini hiç tahmin etmezdim. Helede hoş bir sohbet eşliğinde sevdiklerinle yenilirse sanırım tadına doyum olmaz. Yapanın ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  13. ben içine kıymada koydum tarif harika teşekkür ederim çok lezzetli oldu

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...